Dlaczego bóle kręgosłupa bywają nazywane chorobą XXI wieku?

Ból kręgosłupa jest schorzeniem, które dotyka coraz więcej ludzi niezależnie od wieku. Z problemami z kręgosłupem może zmagać się nawet 70% społeczeństwa, jednak szacuje się, że z biegiem czasu coraz więcej osób może cierpieć na dolegliwości związane z tą częścią ciała. Problemy z kręgosłupem odbijają się nie tylko na naszym zdrowiu, ale także na samopoczuciu. Jest to choroba, która może nawet uniemożliwić wykonywanie pracy na niektórych stanowiskach.

Siedzący tryb życia przyczyną problemów

Często mówi się, że ból kręgosłupa jest chorobą współczesności. Główną przyczyną bólu kręgosłupa jest siedzący tryb życia, który jest codziennością dla wielu osób. W obecnych czasach ludzie przyzwyczajeni są do siedzącego trybu życia już od najmłodszych lat. Najpierw spędzamy kilka lat w szkolnych ławkach, a następnie wykonujemy różnego typu prace, często wymagające tak zwanego siedzenia „za biurkiem”. Spędzanie wielu godzin dziennie w pozycji siedzącej znacznie obciąża kręgosłup i naraża nas na różne dolegliwości. Skutkować to może osłabieniem siły mięśniowej w okolicach kręgosłupa, co z kolei prowadzi do tego, iż mięśnie nie będą w stanie utrzymać codziennych obciążeń, na jakie je narażamy. Możemy jednak wprowadzić do swojej codzienności aktywność fizyczną.

Zdrowy tryb życia pomocą dla kręgosłupa

Pozycja siedząca jest obecna przez większość naszego życia. Dlatego też, jeżeli chcemy uniknąć problemów z kręgosłupem, powinniśmy zredukować siedzący tryb życia do minimum. Rekomendujemy przede wszystkim więcej ruchu. W drodze do pracy komunikacją miejską możemy zdecydować się na stanie zamiast siedzenie. Wskazane jest także szukanie alternatyw w przemieszczaniu się. Zamiast samochodu lub autobusu możemy wybrać podróż rowerem lub nawet spacer. Warto również pamiętać o regularnych ćwiczeniach fizycznych. Nie muszą być to ciężkie treningi siłowe, jednak zalecamy, by wykonywać różnego typu ćwiczenia wzmacniające kręgosłup nawet w domowym zaciszu. Jednak nie należy zapominać, że ból kręgosłupa, tak samo jak każda inna przypadłość, powinien być kontrolowany przez odpowiedniego lekarza specjalistę.